Pagina's

donderdag 31 oktober 2013

Golden oldies

Ik had mij eigenlijk voorgenomen alleen nog maar nieuwe recepten uit te proberen, maar soms heb je van die recepten die gewoon te goed zijn om maar één keer te maken. Zo ben ik al een tijd een grote fan van quiches en sinds vorige week heeft de panna cotta ook een plekje gekregen in mijn persoonlijke receptenboek. Ik probeer er wel iedere keer een nieuwe twist aan te geven, zo heb ik vanavond een broccoli quiche en een panna cotta met mango gemaakt. Klinkt en lijkt misschien allemaal exotisch, maar het was echt een makkie om te maken!

Voor de quiche heb ik de broccoli in kleine roosjes gesneden en ongeveer 5 minuutjes gekookt. Cherrytomaatjes in half, halve chorizo in dunne plakjes, slagroom met eieren, parmezaanse kaas, peper en zout en mixen maar. Hartige taart bladerdeeg laten ontdooien en in de quichevorm leggen, de vulling erin, extra kaas en een half uurtje in de oven. *Ping* Let's eat! 



Basisrecept quiche
Als je deze verhoudingen gebruikt voor de roomvulling kan het nooit misgaan! Behalve als je niet matchende ingrediënten uitkiest natuurlijk. 
  • Vijf plakjes (hartige taart) bladerdeeg.
  • 3 eieren
  • 250 ml slagroom
  • peper en zout
  • kaas (geitenkaas, parmezaan, goudse kaas; wat jij wil!)
  1. Laat de bladerdeegplakjes ongeveer 10 minuutjes ontdooien en vet ondertussen een quichevorm in met boter.
  2. Leg de plakjes bladerdeeg naast elkaar en rol uit tot je een lap hebt die de vorm bedekt. Leg voorzichtig de bladerdeeg lap in de vorm en prik met een vork gaatjes in de bodem. (Dit voorkomt dat je een soggy bottem krijgt)
  3. Mix de eieren met de slagroom en het peper en zout. Voeg pas op het eind de kaas toe en mix nogmaals goed door. Schenk over de vulling in de quichevorm en bak in 30 minuten op een 200 graden voorverwarmde oven gaar. 
Eigenlijk was ik eerst van plan een bavarois te maken, maar die moest minstens 5 uur in de koelkast en zoveel tijd had ik niet meer. Dus besloot ik voor de panna cotta te gaan, vorige keer had ik niet genoeg gehad naar mijn zin, reden genoeg dus om hem snel nog een keer te maken! Toen ik terug liep van de supermarkt bedacht ik me pas dat ik niks had om erbij te serveren, behalve dan mangostukjes uit de vriezer. Hmm, ook niet verkeerd! De panna cotta gemaakt volgens recept en op het eind versierd met stukjes mango die ik twee uur had laten ontdooien in de koelkast. Een top avondmaaltijd kan ik wel zeggen! 


Volg mij via Bloglovin om op de hoogte te blijven van nieuwe posts! http://www.bloglovin.com/blog/8659203/?claim=y4csncsbb5d 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten