Pagina's

dinsdag 28 januari 2014

Baileys, het magische ingrediënt

Alles wordt namelijk beter met Baileys. Een saaie cupcake wordt ineens een intense verwennerij, voeg er wat stukjes chocola aan toe en je waant je voor eventjes in de hemel. In ieder geval, dat deed ik toen ik vanavond een hap van mijn baileys-chocolade cupcake nam. Sinds ik de Baileys taart gemaakt heb, Baileys toevoegde aan brownies en zo het beste brownie recept ooit ontdekte wist ik het. Voeg ergens Baileys aan toe en je baksel is gegarandeerd een succes. Heb je nog een fles Baileys in huis en de basic baking ingrediënten, dan zou ik zeggen, probeer dit recept uit. Super simpel en super lekker!

Bailey cupcakes
Voor 12 cupcakes

  • 125 gram roomboter, zacht
  • 125 gram suiker
  • 125 gram zelfrijzend bakmeel
  • 2 eieren
  • 4 eetlepels Baileys (ik gebruikte de goedkope AH nep variant: Irish Whiskey cream)
  • eventueel een reep chocolade in stukjes gehakt
  1. Verwarm de oven voor op 175 graden
  2. Mix de roomboter met de suiker romig. Voeg de eieren stuk voor stuk toe en mix tot het ei goed opgenomen is.
  3. Zeef het zelfrijzend bakmeel in het beslag en mix tot alles gemengd is.
  4. Voeg nu de Baileys toe en mix nogmaals.
  5. Als je de chocolade toevoegt spatel je deze er op het eind doorheen.
  6. Verdeel over de vormpjes en bak ze in 20-25 (bij mij is 22 het magische getal) gaar. Controleer het met een saté prikker, als deze er schoon uitkomt zijn ze klaar.
  7. Laat ze kort afkoelen in de vorm; zeg 5 minuten. Haal ze er daarna uit en laat ze op een rooster afkoelen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten