Pagina's

donderdag 7 februari 2013

Arretjescake

Hoe kan ik in hemelsnaam nog niet een blog hebben gepost over arretjescake! Ik snap er niks van, zo'n super simpel 'gerecht' en zo overheerlijk! Een kind kan de was doen zo gezegd. Ik denk dat arretjescake toch wel tot één van mijn favoriete baksels behoort. Het is zó niet goed voor je, maar o zo lekker! Mensen die aan het lijnen zijn, stop nu maar met lezen. (Trouwens ook mensen die zwanger zijn, er worden rauwe eieren in verwerkt en het wordt verder niet verhit, dus een risico.) Voor alle anderen die niet in deze categorieën passen, welcome to the world of easy, simply, tasty food! Je bent geen oven nodig en je hoeft zeker ook geen baktalent te zijn, dit kan iedereen! Je verkruimelt 300 gram mariabiscuitjes, je voegt 200g (basterd)suiker, 2 eieren en  40g cacao toe. Ondertussen smelt je 250g roomboter en deze voeg je bij de kruimelmix toe, een schuitje melk, goed mengen en hoppa in de cake vorm. Twee à drie uurtjes in de koelkast en tadaa, u calorieënbom is klaar! Snij niet te grote plakken want het is echt heel machtig en vullend, het hoeft ook niet in één keer op want het wordt er alleen maar lekkerder op hoe langer het staat. Dus als je trek hebt in feel good food en je hebt 'toevallig' deze ingrediënten in huis, zou ik je zeker aanraden om dit een keer te maken!

een klein onschuldig stukje cake...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten