Pagina's

zondag 3 februari 2013

Frambozencheesecake; 0,1% framboos

Hoe kan ik in hemelsnaam een frambozencheesecake maken zonder ook maar één echte framboos toe te voegen? Simpel, frambozenessence. Al een tijdje terug was ik in een toko voor vanille essence, ze verkopen door grote flesjes essence voor een kleine prijs. Toen kwam ik ook andere essences tegen en de framboos zag er toch wel erg interessant uit en voor die 80 cent wilde ik het wel proberen. Eenmaal thuis meteen opgemaakt en geroken en men, wat rook dat chemisch zoet! Dus vlug maar weer terug in de kast gezet, het zou vast nog wel een keer van pas komen. Dat moment was vandaag. De koekjes van de high tea waren niet allemaal opgegaan, maar begonnen nu wel slof te worden. Weggooien vond ik zonde en toen kreeg ik het idee dat het een prima kruimelbodem zou zijn! Een bakje kwark is zo gekocht en ik had nog de frambozenessence, 1+1=2.

De kruimelbodem was zo gemaakt, het was een combi van vanille en citroenkoekjes, dus ik was benieuwd hoe dat zou smaken met de frambozenkwark. De kwark in een kom gedaan, 5 theelepels suiker toegevoegd en toen 1 theelepel frambozenessence. Meteen kleurde alles roze en de geur die er vanaf kwam, wow, als dat maar goed ging. Gelatine verwerkt zoals de verpakking zei en toegevoegd en alles op de bodem gestort. Drie uur later was hij klaar en had ik een prima toetje. Hij smaakt wel echt chemisch, een beetje zoals alle supermarkttoetjes, haha. Prima voor een keer maar ik zou het niet nog een keer maken, alleen in een noodgeval als ik enorme trek heb en ik alleen maar kwark, gelatine, frambozenessence, koekjes en boter tot mijn beschikking heb.

Lekker chemisch roze, haha!
 En ik wil toch ook heel graag even mijn avondeten showen. Zelfgemaakte pizza (ook de bodem!), hij was echt heerlijk! Eindelijk kon ik zelf een bodem maken, daarvoor kocht ik altijd kant en klare bodems omdat ik maar een kleine combi magnetron-oven tot mijn beschikking met alleen een rooster en geen bakplaat. Dus de bodem zou er doorheen vallen, maar opeens had ik het geniale idee dat ik mijn losse bodem van mijn vlaaivorm zou kunnen gebruiken! Perfect voor een eenpersoonspizza en zo heb ik vanavond heerlijk gegeten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten