Pagina's

woensdag 13 februari 2013

chocolade kokos cupcakes

Als je dan toch een hele dag vrij bent kun je daar net zo goed gebruiken van maken als bakster. Clubavond bestaat dit keer maar uit een mager aantal van 3. De rest van de jaarclub zit of in het buitenland voor studie of ver weg in Nederland voor co-schappen. Dus een grote taart is niet echt reĆ«el  daarom besloot ik cupcakes te maken, ieders 2, perfect. Maar wat voor smaak? Na even een kijkje in mijn voorraadkast zag ik de halve kilo kokos staan en een reep chocola. Oeee, kokos+chocola=bounty-achtige taferelen = hmmmmm. Ik heb gewoon het basisrecept voor de cupcakes gebruikt en daar op gevoel geraspte kokos toegevoegd. Ik heb er nog best veel aan toegevoegd omdat ik tijdens het proeven er niet echt een goeie kokossmaak aan vond zitten. Voor de topping heb ik niet echte chocola gebruikt maar cacao poeder, 50 gram roomboter met 150 gram poedersuiker, 20 gram cacao en op gevoel wat melk toegevoegd. Dit erbovenop gesmeerd en als finishing touch nog wat kokos eroverheen gestrooid. Ik kan nog niet zeggen of ze lekker zijn, het is het toetje van vanavond. Maar ik denk dat het wel goed komt!


2 opmerkingen:

  1. Ik hou van Bounty's, dus dit ga ik ook zeker een keertje maken! Het ziet er ook nog eens leuk zo, met die kokos bovenop. Heeft het nog gesmaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij smaakte lekker! Nog niet de 'winner cupcake' maar gewoon een lekkere improvisatie cupcake.

      Verwijderen