Pagina's

maandag 27 augustus 2012

Alle vrouwen houden van shoppen

Alleen ik hou iets meer van kook- en bakspullen kopen dan kleren. Ik heb ondertussen een kleine bakcollectie opgebouwd, maar die is nog niet compleet uiteraard. Vandaag heb ik weer wat dingetjes gekocht als aanvulling, zo heb ik nu ook twee kleine gardes om eieren, maizena en nog veel meer mee te kloppen. En ik heb een klein weckpotje gekocht voor mijn Lemoncurd, lang leve de Xenos! Hier eerst een foto van mijn schattige potje met zelfgemaakte lemoncurd:


Echt geweckt is die niet, daar had ik even het geduld niet voor en hij komt toch wel op binnen de komende drie dagen. Ik heb hem afgewassen en toen gevuld met water uit de waterkoker, dat moet goed zijn voor deze keer. Aangezien ik toch lekker bezig was in de keuken heb ik meteen maar een foto gemaakt van mijn opgebouwde bakcollectie. Niet alles staat erop, daarvoor was mijn tafeltje te klein. Maar ik ben toch al best trots op hetgeen wat ik allemaal al verzameld heb.


De collectie bestaat momenteel uit:

- Een springvorm (omtrek nog onbekend)           - Maatbeker
- kleine springvorm van 16 cm                             - Deegroller
- Quichevorm (omtrek onbekend)                        - Grote garde
- Boterkoekbakvorm                                            -  twee kleine gardes
- Muffinbakvorm voor 12 muffins                           - rasp
- Cakeblik van 30 cm                                            - Taartdoos (niet op de foto)
- Cakeblik van 25 cm                                            - Weegschaal (niet op de foto)
- Paletmes                                                              - Elektrische handmixer (niet op de foto)
- Beslagkom                                                           - Zeef (niet op de foto)

Goh, ik moet misschien toch een keer de grootte van mijn bakvormen opmeten, is best handig met betrekking tot voorschriften in recepten. Het is al een aardige collectie, de basis dingen heb ik ondertussen in mijn bezit. Maar er staan toch zeker nog een aantal dingen op mijn verlanglijstje. 

Wishlist
  • Tulbandvorm
  • Vierkante/rechthoekige bakvorm voor brownies
  • Mengkom van staal
  • Serveerringen/bakringen
  • Vlaaivorm
  • Taartvormpjes in verschillende groottes met afneembare rand
  • Zo'n draaiend taartplateau om je taarten goed af te kunnen werken
  • Bakkwasten
  • Kersenontpitter
  • Spuitzak met verschillende spuitmonden
  • Een Kitchenaid (maar dat wordt nog héél lang sparen)
En nog veel meer om op te noemen! Maar gelukkig heb ik de basics, dus ik kan in ieder geval een poosje vooruit. En op deze manier kan ik natuurlijk iedere keer weer iets kopen, onder het mom: 'Ja maar deze heb ik nog niet en ben ik nu echt nodig!' Zolang ik het zelf maar geloof hè...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten