Pagina's

vrijdag 31 augustus 2012

Brownie time!

Aangezien ik een soort herfst gevoel kreeg bij deze dag, besloot ik om de keuken in te gaan en wat lekkers te bakken. Het was dit keer niet moeilijk wat ik zou maken, ik had al een tijdje geen chocolade meer op en er lagen nog hazelnoten in de kast die op moesten. Eén plus één is twee, oftewel brownie time! Helaas moest ik toch nog eerst naar de winkel, aangezien mijn eieren en boter op waren, maar het was het waard! Die geur die in de keuken en de rest van het huis gaat hangen als de brownies in de oven staan, onweerstaanbaar! Ik kan niet begrijpen dat er mensen zijn die niet van brownies houden, hoe kan dat nou?! Voor de rest van de mensheid die wel van brownies houden, hier mijn ultieme recept:

Brownies

voor 24 kleine brownies

40 g tarwebloem
60 g cacao poeder
300 g suiker
125g fijngehakte pecannoten-walnoten-hazelnoten (optioneel)
250 g pure chocolade stukjes gehakt (optioneel)
250 g gesmolten boter
4 tl vanille-essence
4 eieren losgeklopt

1. Verwarm de oven voor op 180 graden. vet een rechthoekige vorm in van 20 bij 30 cm in en bekleed met bakpapier. (Ik doe het in een lage ovenschaal, geen idee van de maten maar dat werkt ook prima.)
2. Zeef de bloem met het cacaopoeder in een kom en schep er de suiker, noten en chocolade doorheen. Meng en maak een kuiltje.
3. Doe de boter, vanille en eieren in het kuiltje en roer erdoorheen. Schep het beslag in de vormen strijk de bovenkant glad en bak 50 min. (de koek is dan nog wat plakkerig aan de binnenkant) Zet minstens 2 uur in de koelkast en snij hem daarna pas in stukjes.

Ze moeten het niet van hun uiterlijk hebben, maar ze smaken echt heerlijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten