Pagina's

woensdag 17 april 2013

Chocolade cupcakes en bananen eton mess

Zoals de titel al zegt heb ik vorige week zondag chocolade cupcakes gebakken, het idee was eigenlijk om er nog een kokos roomkaastopping op te doen. Maar deze was een beetje mislukt, volgens mij was die geschift, het smaakte in ieder geval niet aangenaam. Dus ik heb het bij basic chocolade cupcakes gemaakt, super simpel maar wel super lekker! Gewoon het basisrecept voor cupcakes gebruikt en daar ongeveer een halve eetlepel cacaopoeder aan toegevoegd en nog wat stukjes chocolade.




Het nagerecht van gisteren was ook super simpel maar het eindresultaat zeker wel goddelijk te noemen. Eton Mess, welke foodie kent het nou niet? Oorspronkelijk is het een mengsel (mess) van aardbeien, room en merengue. Maar aardbeien zijn nu nog niet te eten (veel te waterig) dus ik heb gekozen voor het alternatief met banaan. Hier heb ik dan nog een eigen touch aangegeven door de gesmolten chocola doorheen te scheppen. De merengues heb ik zelf gemaakt aangezien deze niet te krijgen zijn bij onze Albert Heijns. Ze zijn ook helemaal niet moeilijk om te maken maar het neemt nu eenmaal wat tijd in beslag. Ik heb twee eiwitten met 125 gram suiker opgeklopt en deze in hoopjes op een bakplaat verdeeld en bijna 80 minuten op 100 graden in de oven gehad.
de merengues
Banaan in plakjes, slagroom geklopt en let's go make a mess of it! Haha. Banaan op de bodem, daarbovenop de slagroom, daarover wat gesmolten chocola en dan de verkruimelde merengue en dit twee keer herhaald. Eventjes goed aanstampen om het toch iets meer een 'mess' te maken en smullen maar. En smullen hebben we gedaan! O mijn god, dit is echt een hemels geschenk! Ik moest meteen denken aan de aardbeienvariant, dat moet helemaal adembenemend zijn. Dus dat is zeker iets waar ik enorm naar uitkijk! Tot die tijd doe ik het met de bananenvariant, ik heb nog merengues over en toevallig ook nog slagroom, chocola en banaan, dus dit ga ik morgen nog een keer maken.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten