Pagina's

zaterdag 27 april 2013

Dagje familie verwennen met taart en koekjes

Gisteren ben ik weer bij mijn ouders aangeland en meteen werd mij gevraagd waar de taart was. Helaas voor hun was ik gisteren verkouden geworden en niet zo'n klein beetje ook, ik voelde me echt niet lekker. Dus of een taart bakken er wel in zat was ik niet zo zeker van. Gelukkig stond ik vanmorgen een stuk uitgeruster op en met wat neusspray functioneerde ik prima. Er was een reclame van Dr. Oetker kwarktaart op tv geweest en daar reageerde me moeder heel enthousiast op met de tekst: "Oeee, dat vind ik wel lekker, die wil ik wel!" Waarop ik reageerde in semi serieuze toon: "Dan zal ik morgen zo'n pakje voor je kopen." Maar dat was niet de bedoeling dat het uit zo'n pakje kwam natuurlijk.

Ik wilde even oud en vertrouwd spelen door een taart te maken die ik al een keer eerder gemaakt had maar die me ouders nog niet geproefd hadden. Daarom koos ik voor de chocolade-limoentaart, de bodem was weer een probleem, die 50 gram boter is gewoon echt te weinig om er een stevige substantie van te maken. Het houdt opzich wel redelijk zijn vorm, maar zodra je erin zakt met je vork verkruimelt het op je bord. Niet helemaal de bedoeling van de bodem. Volgende keer ga ik de bodem denk toch meer op de a la kwarktaart manier maken waarin toch tenminste het dubbele aantal gram van boter in zit. Gelukkig deed de verkruimelde bodem niks af aan de smaak, ze vonden het heerlijk!



Als ik dan toch een grote oven met een echte bakplaat tot me beschikking had moesten er koekjes gebakken worden! Deze keer koos ik voor pinda's en m en m's, niet beiden in hetzelfde koekje, haha. Ik gebruikte weer het oude vertrouwde koekjesrecept en voegde daar bij het ene deeg ongeveer een handje gezouten pinda's aan toe. (Doordat ik gezouten pinda's gebruikte heb ik verder geen zout aan het deeg toegevoegd, anders is het wel erg dubbelop. En ook de vanille heb ik achterwege gelaten omdat vanille en pinda mij niet zo'n enorm geslaagde combi leek.) Bij de m en m koekjes heb ik 2 doosjes mini m en m's toegevoegd en in de oven ermee! Ook deze waren geslaagd, al ga ik toch verder zoeken naar andere koekjesrecepten. Dit recept functioneert, maar ik zoek toch nog naar het 'perfecte' koekje.

pindakoekjes

M en M koekjes



 En als jullie opeens denken, wow, Tamara, wat heb je op 'fancy pancy' foto's. Dat klopt! Ik heb dan toch eindelijk Instagram op me telefoon geïnstalleerd want ik vond mijn foto's toch altijd een beetje afdoen aan hoe het er echt uitzat. En met die filtertjes van Instagram komt het allemaal iets meer tot z'n recht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten