Pagina's

zaterdag 15 december 2012

ijsschnitt

Mijn club had al een keer gevraagd of ik misschien een ijstaart wilde maken. Aangezien clubavond dit keer bij ons thuis was had ik besloten om mij er maar eens aan te wagen. Ik ben simpel begonnen, ten eerste omdat ik nog nooit in me leven een ijstaart gemaakt heb en ten tweede omdat mijn deel van de vriezer nog best vol zat en er niet een hele grote taart in zou passen. Gelukkig had ik al een tijdje een recept uit de Allerhande liggen voor een ijsschnitt, deze zou in een cakevorm gemaakt worden en dat zou nog wel passen in de vriezer. Het was super simpel om het te maken en met wat leuke en lekkere afwerkingen zag het er toch nog best spectaculair uit. Hij viel ook in de smaak, dus het was een win-win situatie. Ik heb een keer een ijsdessert kunnen maken en deze was nog gelukt ook! De foto's zijn niet echt mooi geworden,voornamelijk omdat de slagroom als een razende begon te lekken. Dus hier een foto uit de Allerhande zoals die eruit hoort te zien:


En nu eerst het recept en dan mijn foto, haha.

Ijsschnitt met verse bosvruchten
  • 100 gram chocola
  • 1 bakje frambozen of bosbessen of ander vers fruit dat je kan pureren
  • 1 liter vanilleroomijs, iets ontdooid
  • 1 beker bosvruchtensorbetijs (500ml)
  • 1 beker slagroom (250 ml)
  • 2 el suiker
  • 1 el cacaopoeder
  1. Smelt de chocola au-bain-marie en spreidt dit uit over een bakplaat die je bekleed hebt met bakpapier. Zet dit minstens 40 min. in de koelkast zodat het hard kan worden.
  2. Schep de vanilleroomijs in de cake vorm en schep hierover het sorbetijs. Prak de vruchten en verdeel deze over het sorbetijs. Dek af met vershoudfolie en zet de vorm minstens 4 uur in de vriezer.
  3.  Klop de slagroom met een mixer stijf en voeg wat suiker naar smaak toe.
  4. Hou de vorm op z'n kop onder een warme kraan totdat de schnitt loslaat van de vorm.
  5. Bestrijk met de slagroom en strooi er wat cacaopoeder overheen. Breek de chocola in 'schotsen' en verdeel deze over de schnitt. Eet smakelijk!
En mijn schnitt

Geen opmerkingen:

Een reactie posten