Pagina's

maandag 10 december 2012

Sinterklaastaarten en Weihnachtsmarkten

Het is alweer een tijdje geleden dat ik iets gepost heb maar ik heb in de tussentijd niet stil gezeten! Vorige week woensdag was het Sinterklaasavond en dus vond ik dat ik voor club een sinterklaastaart moest bakken. Niet dat we ook maar iets aan Sinterklaas deden, maar nu was de gelegenheid om iets sinterklaas-achtigs te bakken. Ik besloot voor een appeltaart te gaan met een amandelspijslaag en de appels met koek- en speculaaskruiden te bestrooien en bruine basterdsuiker te gebruiken ipv de gewone witte suiker. Het resultaat mocht er wezen! We hebben heerlijk gesmikkeld met z'n allen en zo hadden we toch een beetje Sinterklaasavond.


En dan nu het Weihnachtsmarktgedeelte. Dit weekend ben ik samen met een vriendin naar Düsseldorf geweest om de Weihnachtsmarkt daar te bezoeken, we hadden het perfecte weer er weer namelijk veel sneeuw en vorst! Door deze kou moest er natuurlijk veel gegeten en gedronken worden om warm te blijven. Zo hebben we natuurlijk Currywurst gegeten en heb ik bier gedronken. Ook de Bretzels gingen zonder problemen naar binnen, deze wil ik echt een keer zelf maken! Ze zijn zoooo lekkerr!
Wat nog meer lekker was, was het toetje bij het Italiaanse restaurant waar we de laatste avond gegeten hebben. Ik had Tiramisu en mijn vriendin Panna cotta, o wat was dat smullen zeg!
hemelse tiramisu

Ik heb op de markt zelf nog twee uitsteekvormpjes gekocht, eentje van een rendiertje en een kerstbel. Dit weekend zal ik ze voor het eerst in gebruik nemen en kunnen jullie de precieze vorm zien. Dan ga ik bij mijn ouders proefbakken voor kerstmis. En er staan meer baksels op het programma deze week! Zo staat er momenteel een Citroenkwarktaart op te stijven in de koelkast en deze woensdag zal er een ijstaart geserveerd worden op clubavond. Dus er volgen weer regelmatig nieuwe updates op de blog!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten