Pagina's

zaterdag 24 november 2012

Chocoladesoufflé met bosbessencoulis

Gisteren heb ik samen met een vriendin gegeten en dan hoort daar natuurlijk ook een lekker toetje bij! Aangezien ik maar 2 ramequins heb en ik niet vaak met 2 personen eet moest daar weer iets mee gebakken worden. Ik besloot weer chocoladesoufflés te maken alleen dan dit keer met een bosbessencoulis. Eerst nog even moeten opzoeken wat een coulis nou eigenlijk is, ik vond het wel chique klinken als ze het daar in Masterchef over hadden. Het blijkt gewoon ordinair gepureerde vruchten te zijn met soms een beetje suiker of citroensap. Daar ging de chiqueheid, haha. Nadat ik de bosbessen gepureerd had heb ik ze nog even verwarmd en er wat maizena doorheen gedaan zodat het iets dikker zou worden. Je zou het waarschijnlijk ook kunnen laten inkoken maar daar had ik geen zin in, haha. In combinatie met de pure chocoladesoufflé smaakte het echt heerlijk! Het recept voor de chocoladesoufflé is hier te vinden. De bosbessencoulis is super simpel! Als je diepvriesbosbessen gebruikt, laat deze eerst ontdooien en stop ze daarna in de blender. Voeg poedersuiker naar smaak toe (niet teveel, je wil geen mierzoete siroop hebben) en desnoods een beetje water om het pureren te vergemakkelijken. Pureer het fruit totdat je een vruchtensiroop heb. Je kan deze koud serveren, zet hem dan nog even in de koelkast. Of warm, verhit het dan nog even in een pannetje. Voeg desnoods wat maïzena toe als je een dikkere substantie wil hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten