Pagina's

vrijdag 7 september 2012

Boeken!

Gisteren ben ik met twee vriendinnen naar het Boekenfestijn in Utrecht geweest. Een hal van de jaarbeurs was omgetoverd tot walhalla van lezers. Eerder ging ik voornamelijk heen voor de goedkope romans maar dit jaar ging ik toch vooral voor de kookboeken. Vier enorm lange rijen, en met lang bedoel ik minstens 10 meter, vol met boeken over koken en bakken. De stress sloeg lichtelijk toe, want welk boek zal ik nu meenemen? Welk boek is goed en wat is nou echt een koopje? Mijn eerste criteria was dat er vernieuwende recepten in moesten staan en het moest ten tweede ook echt een koopje zijn. Dus onder de 10/15 euro was wel het vereiste. Uiteindelijk ben ik met twee bakboeken thuisgekomen, best netjes al zeg ik het zelf.
Het eerste boek sprak me enorm aan door de titel: Het succes zit 'm in het deeg: Boter,suiker,bloem. Dat is wat ik juist zo leuk vind aan bakken, je hebt in principe zo weinig nodig voor de basis, bloem, suiker, boter en eieren en je kan zo aan de slag. Ik sloeg het boekje open en meteen eindigde ik op de pagina met een recept voor de beroemde Rocky Road, hop in het karretje! Het tweede boek is een dessertboek maar er staat dus echt van alles in! De uitgeverij kende ik al van een ander bakboek dat in mijn bezit is en uit dat boek komt mijn heerlijke brownierecept. Na even gebladerd te hebben ging ook dat boek in mijn karretje. Dus ik ben nu de blije eigenaar van twee nieuwe bakboeken waarvan het eerste recept al geprobeerd wordt door een vriendin. En tot nu toe ziet die taart en super lekker uit, dus dat voorspelt veel goeds!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten