Pagina's

vrijdag 21 september 2012

Sticky date pudding zonder toffeesaus

Eigenlijk had de titel moeten zijn: Sticky date pudding met toffeesaus. Helaas gaat ook bij mij niet alles van een leien dakje en is de toffeesaus jammerlijk mislukt. Ik vond het al een raar recept om toffeesaus mee te maken, 100 gram rietsuiker, 100 gram boter en 150 ml slagroom en dit laten inkoken tot een donkere, dikke toffeestroop. Dit alles moest binnen 10 minuten ontstaan zijn, na 10 minuten was er nog geen dikkere donkere stroop. Dus ik het vuur hoger gezet en even naar me vriendinnen in mijn kamer gegaan. Jullie raden het vast al, de stroop bakte aan en zo had ik verbrande toffeesaus. Ik heb nog geprobeerd de saus te redden door het door een zeef te gieten maar helaas kwamen de verbrande stukjes door de zeef. Dat werd dus geen toffeesaus, gelukkig had ik nog een bolletje ijs zodat ik niet helemaal een kale taart hoefde te presenteren.
      De taart zelf ging aardig goed, ik moest wel weer wat aanpassingen aan de oventijd doen. Na de verstreken oventijd was de hele taart nog wobbelig en nog langer niet gaar. Dus nog 5 minuutjes langer, nog niet gaar, nog eens 10 minuten en toen was die perfect. De taart smaakte heerlijk, ondanks de ontbrekende toffeesaus. Ik zou graag het recept met jullie willen delen, maar ik heb het kookboek niet bij mij op het moment dus het recept hebben jullie nog van mij tegoed! Wel kan ik alvast een foto met jullie delen.


De volgende taart staat alweer klaar om gemaakt te worden. Ik ben een dagje thuis bij me ouders en die verwachten natuurlijk ook een taart. Nu blijkt dat de frambozenstruik aan het ontploffen is, daar moet ik wat mee doen! Dus ik ga maar eens een opzoek naar een lekker recept met frambozen. Het verslag kunnen jullie morgen lezen.

1 opmerking:

  1. Wat een leuk taartje! Ik vind dat bolletje ijs heel schattig staan!

    Ben benieuwd naar je volgende taartje!

    BeantwoordenVerwijderen